Według hiszpańskiego dziennika AS to działanie marketingowe, które ma wzmocnić globalną rozpoznawalność stadionu i uprościć jego międzynarodową prezentację. Nowe logo podkreśla futurystyczny kształt zmodernizowanej areny i nawiązuje do przekształcenia stadionu w wielofunkcyjny kompleks. Bernabéu, oferujący 83 186 miejsc, przeszedł gruntowną modernizację zakończoną w 2024 roku.
Nowy branding zostanie po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas historycznego wydarzenia – pierwszego w historii meczu NFL w Hiszpanii. W niedzielę na stadionie Bernabéu Miami Dolphins zmierzą się z Washington Commanders. Real Madrid zagra u siebie dopiero 7 grudnia przeciwko Celcie Vigo.
Zmiana nazwy budzi jednak zainteresowanie także ze względu na dziedzictwo nierozerwalnie związane ze stadionem. Santiago Bernabéu (1895-1978) był jedną z najbardziej wpływowych postaci w historii klubu – byłym zawodnikiem, wieloletnim trenerem, a przede wszystkim prezesem, który kierował Realem w latach 1943-1978.
Pod jego rządami klub z Madrytu stał się światowym fenomenem i zdobył pięć Pucharów Mistrzów Europy z rzędu. Stadion otwarty w 1947 roku został nazwany właśnie na jego cześć, jako człowieka, który odmienił jego oblicze i ambicje całego Realu.
