Kapitanowie drużyn będą mieli do wyboru osiem różnych tematów w ramach kampanii FIFA "Football Unites the World", wybranych w porozumieniu z 32 uczestniczącymi drużynami, zawodniczkami i agencjami ONZ.
"Po bardzo otwartych rozmowach z zainteresowanymi stronami, w tym stowarzyszeniami członkowskimi i zawodniczkami, zdecydowaliśmy się podkreślić szereg przyczyn społecznych - od integracji po równość płci, od pokoju po walkę z głodem, od edukacji po walkę z przemocą domową - podczas wszystkich 64 meczów Mistrzostw Świata FIFA Kobiet" - powiedział w oświadczeniu prezydent FIFA Gianni Infantino.
Siedem z opasek to "Unite for", "Inclusion", która przedstawia serce w tęczowych kolorach, "Indigenous People", "Gender Equality", "Education for All", "End Violence Against Women", "Peace" i "Zero Hunger". Ósma opaska to "Piłka nożna to radość, pokój, nadzieja, miłość, pasja".
Kapitanowie drużyn męskich z Anglii, Walii, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Niemiec i Danii planowali nosić opaski "OneLove" podczas mistrzostw świata w piłce nożnej mężczyzn, aby zaprotestować przeciwko prawu Kataru przeciwko związkom osób tej samej płci.
We wspólnym oświadczeniu federacje z tych krajów stwierdziły jednak, że FIFA zagroziła wystawieniem żółtych kartek każdemu zawodnikowi noszącemu taką opaskę.
Infantino powiedział w marcu, że FIFA wyciągnęła wnioski z fiaska opaski "OneLove" i obiecał rozwiązanie na globalny turniej kobiet, który rozpocznie się 20 lipca w Australii i Nowej Zelandii i ma być śledzony przez ponad dwa miliardy ludzi na całym świecie.
"Piłka nożna jednoczy świat, a nasze globalne wydarzenia, takie jak Mistrzostwa Świata Kobiet FIFA, mają wyjątkową moc łączenia ludzi i dostarczania radości, emocji i pasji" - powiedział Infantino w piątkowym oświadczeniu.
"Ale piłka nożna robi jeszcze więcej - może rzucić światło na bardzo ważne sprawy w naszym społeczeństwie".
Kapitanowie mają trzy opcje: mogą nosić opaskę "Football Unites the World", opaskę odpowiadającą wybranemu przez nich tematowi na cały turniej lub opaskę odpowiadającą tematowi konkretnego dnia meczu.
"Nie chodzi tylko o to, co dzieje się na boisku" - powiedziała sekretarz generalna FIFA, Fatma Samoura. "Jesteśmy zobowiązani do wykorzystania siły piłki nożnej jako siły na rzecz dobra... Zjednoczeni, możemy coś zmienić".
Przesłania będą również promowane za pomocą cyfrowych tablic LED przy boisku, dużych flag prezentowanych na murawie, gigantycznych ekranów na stadionach i za pośrednictwem mediów społecznościowych.