W odpowiedzi na ogromną krytykę FIFA wprowadza pulę tańszych biletów

Infantino (w środku) chce rozwiązać problem skarg na ceny biletów przez pulę związkową
Infantino (w środku) chce rozwiązać problem skarg na ceny biletów przez pulę związkowąTnani Badreddine / DeFodi Images / Profimedia

Światowa federacja piłkarska FIFA "nagradza" najwierniejszych fanów i na MŚ 2026 wprowadza dodatkową, stosunkowo tańszą kategorię biletów. Nowy "podstawowy sektor" dostępny jest w stałej cenie 60 dolarów (215 zł) za bilet na każdy z 104 meczów (w tym finał), jak poinformowała FIFA we wtorek.

Nowa kategoria biletów przeznaczona jest wyłącznie dla fanów drużyn, które zakwalifikowały się do turnieju. Bilety będą rozdzielane przez krajowe związki piłkarskie. I zanim fani zaczną się cieszyć, jest jeszcze jedna informacja: tylko 10% biletów przyznanych federacjom będzie w nowej cenie, wszystkie pozostałe mają być droższe.

Dzisiejsze ogłoszenie FIFA to reakcja na zmasowaną krytykę polityki biletowej. Wstępnie opublikowane informacje wskazywały, że wstęp na mecze w USA, Kanadzie i Meksyku może być aż pięciokrotnie droższy niż podczas turnieju w Katarze. Tymczasem w procesie kandydackim w 2018 roku obiecywano bilety na MŚ 2026 w cenie od 21 dolarów. Z tej obietnicy dziś można tylko się śmiać, skoro nawet wprowadzona jako odpowiedź na oburzenie kategoria to wejściówki trzykrotnie droższe.

Ceny biletów krytykowali nie tylko dziennikarze i organizacje kibicowskie, ale nawet federacje piłkarskie, w tym niemiecka DFB. "Mistrzostwa Świata z perspektywy Niemiec są bardzo odległe, a wyjazd i tak wiąże się ze sporym wysiłkiem i wysokimi kosztami podróży. Także dlatego życzylibyśmy sobie dla naszych fanów ogólnie tańszych biletów" – powiedział dyrektor zarządzający DFB Andreas Rettig.

Ogromne zainteresowanie biletami

50 procent puli biletów dla danego związku przypada teraz na dwie najtańsze kategorie: "sektor budżetowy" (40 procent) i "podstawowy sektor" (10 procent). Pozostała połowa, według informacji FIFA, rozdzielona zostaje na kategorie "sektor standardowy" i "pierwszy sektor".

Na razie trwa loteryjna sprzedaż biletów bezpośrednio przez FIFA. Na całym świecie zainteresowanie biletami na wielki turniej w USA, Meksyku i Kanadzie jest ogromne. W okresie sprzedaży z losowaniem, który rozpoczął się 11 grudnia, wpłynęło już 20 milionów zamówień z 200 krajów. 

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen