Dacia zaprezentowała auto, którym w Dakarze pojadą Loeb, Al-Attiyah i Gutierrez

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Dacia zaprezentowała auto, którym w Dakarze pojadą Loeb, Al-Attiyah i Gutierrez
Dacia zaprezentowała auto, którym pojadą w Dakarze Loeb, Al-Attiyah i Gutierrez
Dacia zaprezentowała auto, którym pojadą w Dakarze Loeb, Al-Attiyah i GutierrezDacia
Sandrider ma zdominować przyszłoroczny rajd Dakar. Wchodząca w nieznane sobie dotąd rewiry Dacia zapewnia, że to pojazd zapewni kierowcom przewagę nad konkurencją, ale trudno oprzeć się wrażeniu, że raczej oni mają stanowić o sile producenta.

Tuż przed południem we wtorek w Paryżu doszło do prezentacji pojazdu Dacia Sandrider. To kontynuacja zapowiedzi rumuńskiego producenta z grupy Renault, który chce promować niezawodność swoich aut w najsłynniejszym rajdzie na świecie oraz terenowym cyklu W2RC

Sandrider (piaskowy jeździec) na razie pokazany został w serii materiałów prasowych, a jego fizyczna prezentacja ma się odbyć w kwietniu w Wielkiej Brytanii. Pierwsze sesje wyczynowe zaplanowano na lato w Maroku, a pierwsze oficjalne starty w październikowym Rajdzie Maroka. 

Czy wystarczy czasu na przygotowanie do Dakaru? Wszystko wskazuje na to, że owszem, ponieważ auto opiera się na znanym już prototypie Prodrive Hunter T1+. Ma zoptymalizowaną konstrukcję – nadwozie ograniczono do minimum względem pierwowzoru, środek ciężkości ma być ułożony lepiej, a wnętrze – na czele z modułową deską rozdzielczą pod preferencje zespołu – zaplanowano na nowo, pod zapowiedzianych już latem zeszłego roku kierowców. 

Wnętrze Sandridera ma poprawioną względem Huntera widoczność i kokpit
Wnętrze Sandridera ma poprawioną względem Huntera widoczność i kokpitDacia

Za kierownicą Sandriderów mają podczas Dakaru zasiąść Sebastien Loeb, Nasser Al-Attiyah i ścigająca się w minionej edycji w kategorii challenger Cristina Gutierrez. Katarczyk wygrywał pięciokrotnie, Loeb tyleż razy był na podium, a Gutierrez jako dopiero druga kobieta wygrała Dakar w tym roku, nawet jeśli dopiero po kontrowersyjnej dyskwalifikacji rodziny Goczałów. To nazwiska o niepodważalnej pozycji w świecie rajdów i wygląda na to, że są najsilniejszą w całym projekcie gwarancją sukcesu dla Dacii. 

Pojazd zasilany odpowiednio zmodyfikowanym silnikiem V6 znanym z modelu 400Z ma przede wszystkim zagwarantować niezawodność. Uproszczona konstrukcja i rozwiązania pokroju specjalnie zaprojektowanych foteli czy paneli magnetycznych na drzwiach dla mocowania narzędzi mają maksymalnie ułatwić życie rajdowcom.

Wzornictwo ma promować Dacię, za parametry wyczynowe odpowiada Prodrive
Wzornictwo ma promować Dacię, za parametry wyczynowe odpowiada ProdriveDacia