Max Verstappen najszybszy w pierwszym treningu przed Grand Prix Hiszpanii

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Max Verstappen najszybszy w pierwszym treningu przed Grand Prix Hiszpanii
Verstappen prowadzi najbliższego rywala Pereza o 39 punktów po wygraniu czterech z sześciu wyścigów
Verstappen prowadzi najbliższego rywala Pereza o 39 punktów po wygraniu czterech z sześciu wyścigówReuters
Lider mistrzostw Formuły 1, Max Verstappen, wyprzedził Sergio Pereza z ogromną przewagą w pierwszym piątkowym treningu przed Grand Prix Hiszpanii na torze Circuit de Catalunya w Barcelonie. Kierowcy Red Bulla zajęli dwa pierwsze miejsca.

Najlepsze okrążenie Holendra, wynoszące minutę i 14,606 sekundy na miękkich oponach na torze, który powrócił do układu ostatnio używanego w 2006 roku, było o 0,768 szybsze od meksykańskiego Pereza.

Verstappen, który odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w F1 na tym torze w 2016 roku, a także wygrał w zeszłym roku, wyprzedza najbliższego rywala Pereza o 39 punktów po wygraniu czterech z sześciu wyścigów.

Red Bull wygrał wszystkie sześć dotychczasowych etapów.

Esteban Ocon z Alpine, świeżo po zajęciu trzeciego miejsca w Monako w ostatnią niedzielę, był najlepszy z reszty, mimo że stracił trochę tylnego nadwozia podczas godzinnej sesji w upalne popołudnie, ale miał 0,812 straty.

Nyck de Vries był niespodziewanie czwarty dla AlphaTauri należącego do Red Bulla, wyprzedzając Pierre'a Gasly'ego z Alpine i lokalnego bohatera Fernando Alonso w Astonie Martinie.

Ferrari zaprezentowało nowy, zmodernizowany bolid, ale Charles Leclerc i Carlos Sainz zajęli ósme i dziewiąte miejsce, a George Russell z Mercedesa, który przez większą część sesji testował prototypowe opony Pirelli, był dziesiąty.

Leclerc jeździł na starym nadwoziu, a Sainz na nowym, podczas gdy Ferrari przeprowadzało testy porównawcze.

Wszystkie najlepsze zespoły korzystały z czujników i fluorescencyjnej farby "flow-vis" na początku sesji, szukając danych aerodynamicznych.

Kilku kierowców narzekało również na wyboiste podejście do ostatniego zakrętu.